Sklizeno investuje miliony do humánních chovů slepic

25. 06. 2018

Sklizeno neprodává vejce z klecových chovů od svého založení a tento svůj závazek má zakotvený ve svém Kodexu kvality. Investice přímo do produkce je pro Sklizeno cestou, jak zákazníkům zajistit vejce z etických chovů za přiměřené ceny.

„Na českém trhu je velký nedostatek drůbeže a vajec z welfare chovů, což vede často k přemrštěným cenám. Proto jsme se rozhodli investovat právě do této oblasti. Zákazníkům v horizontu měsíců budeme moci nabídnout kvalitní drůbeží maso a vejce z volných chovů za férové ceny, které nebude nahoru tlačit jejich nedostatek. Jsme si totiž jistí, že zoufalou situaci chovů slepic změníme jedině praxí, kdy budou welfare produkty cenově dostupné. Jen kampaň nestačí,“ vysvětluje důvod investice Petr Borkovec, ředitel Sklizeno.

Pro Sklizeno je welfare zvířat jedním z nejdůležitějších ukazatelů, podle kterých si vybírá potraviny do prodejen i do vlastní výroby a své nároky deklaruje veřejně ve svém Kodexu kvality. Aktuálně jsou u drůbeže nejnižším standardem podestýlková vejce (kód 2) a u masa chov bez hormonů, anabolik a s šetrnou porážkou. Jakmile ale vybuduje nová produkční místa, chystá se body Kodexu ještě zpřísnit, z prodeje vyřadit i vejce s podestýlková a nabízet pouze drůbež z volných chovů. S tím mu pomohou dvě zmíněné investice:

1. kuřecí s.r.o. – Díky investici v řádech vyšších jednotek milionů korun se během léta v Sedlčanech začne ve spolupráci s farmou Druhaz Sedlčany stavět hala na welfare chov farmářských kuřat. Hlavním cílem je uspokojit poptávku ve všech prodejnách Sklizeno i ve vlastní výrobě kuřaty z etického chovu za dostupnou cenu.

Vejce z Bystrice s.r.o – Ve spolupráci s chovatelem panem Mičkou zakládá investiční centrum Sklizeno společnost chov pro produkci vajec s kódem 1 (volný chov) s cílem postupně minimalizovat a nakonec úplně odstranit z nabídky vejce s kódem 2 (podestýlková). Zde investiční centrum Sklizeno vložilo 1 milion Kč do rekonstrukce objektu a vybudování volného výběhu pro slepice.

Obě společnosti vzniknou legálně během následujících týdnů a první produkty z nich by se měly začít v prodejnách objevovat už během podzimu.

Sklizeno investuje především do budoucích kapacit, protože chce být aktivním hybatelem změny, dodává Petr Borkovec: „Nejsme příznivci slibů, snažíme se o změnu přímo a neuznáváme výmluvy, že zákazník chce klecová nebo že jich je nedostatek. My prodáváme 70 % vajec už nyní dokonce s kódy 0 a 1, i když se stejně jako ostatní potýkáme s nedostatkem jiných než klecových vajec. A správným řešením není ani dovoz ze zahraničí. Je to ale otázka vůle, zda to prodejce chce řešit, nebo o tom jen mluvit. Změna může být otázkou roku, nikoliv desetiletí.“

Tom Václavík
Sklizeno investuje miliony do humánních chovů slepic

Co jsou cookies?

Textové soubory, které internetové stránky ukládají na váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy tyto stránky začnete využívat. Stránky si tak na určitou dobu zapamatují úkony, které jste na nich provedli, a preferencí (např. přihlašovací údaje, jazyka, velikost písma a jiné zobrazovací preferencí), takže tyto údaje pak nemusíte zadávat znovu a přeskakovat z jedné stránky na druhou.

Dalším používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s ukládáním souborů cookies. Více informací Méně informací